Kampaň Společně pro rodinu končí. V oblasti primární prevence v rodinné politice v Českuje klíčová role mateřských, rodinných a komunitních center, připomínají organizátoři

Největší střešní organizace mateřských, rodinných a komunitních center Síť pro rodinu, z.s. ukončila letošní osvětovou kampaň Společně pro rodinu. Za podpory významných osobností a institucí usilovala o zvýšení povědomí o existenci center a jejich přínosu pro rodiny a společnost. Kampaň propojovala významné mezinárodní dny věnované rodině – od 11. května (Den matek) do 15. června (Den otců).

Kampani Společně pro rodinu udělili záštitu první dáma Eva Pavlová, ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka a předsedkyně Stálé komise pro rodinu a rovné příležitosti poslankyně Marie Jílková. Patronkou kampaně se stala úspěšná česká herečka, moderátorka a také máma Adéla Gondíková.

„Nejen udělené záštity jsou pro nás důkazem, že podpora center, jakožto klíčových aktérů primární prevence v rodinné politice, je důležitá, protože díky jejich práci vzniká mnohem méně krizových situací v rodinách i ve společnosti.” říká ředitelka Sítě pro rodinu, z.s. Irena Přibylová. Ke kampani se také prostřednictvím šíření informací o probíhajících aktivitách připojily některé krajské úřady. „Všem, kteří se aktivně zapojili do letošní kampaně děkujeme za podporu.”

Fotografická výstava, média i zapojení členských center

Do kampaně Společně pro rodinu se zapojila především členská centra Sítě pro rodinu. Přihlašováním svých akcí pro rodiny na webových stránkách kampaně se centra stala součástí celorepublikové osvěty. Veřejnosti touto cestou představila nejrůznější aktivity a služby mateřských, rodinných a komunitních center, a to prostřednictvím více než 160 akcí po celém Česku, ty mohou zájemci nadále najít na webu www.spoleceprorodinu.cz. Novinky a zmíněné akce na webu kampaně doplňují také příběhy těch, kdo za mateřskými, rodinnými a komunitními centry stojí.

V rámci kampaně organizátoři v pražském Parku Kampa představili velkoformátovou fotografickou výstavu s názvem “Život v centru”, jejímž autorem je fotograf a kameraman Jan Košč. Ta během kampaně přibližovala zmíněná centra a běžné dění v nich. Přehled mediálních výstupů kampaně je k dispozici na webu kampaně. „Kromě účasti v ranním vysílání TV Nova (Snídaně s Novou), jsme kampaň a Síť pro rodinu představili například prostřednictvím celorepublikového vydání Deníku, v Českém rozhlase, v deníku METRO nebo na vlnách rádia Blaník a Impuls,” přibližuje Lukáš Kotlár, manažer komunikace.